Ziplinen, raften en grotten! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu Ziplinen, raften en grotten! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu

Ziplinen, raften en grotten!

Door: biancaakkermans

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 Mei 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

In Chiang Mai gingen we ziplinen! Voor de MIG 20a: Ja, dat is wat we op huisweekend hebben gedaan, en nee, dit is niet hetzelfde.
Je wordt gezekerd en gaat roetsjen over een lijn van boom naar boom, maar hier zijn de bomen ietsje hoger dan in Nederland! En dat betekent: uitzicht!! Bomen, bergen en bomen, zover je kan kijken :D In het begin was het zippen een beetje eng vanwege de hoogte, maar je went snel genoeg en dan kan je met je handen los, en heb je het gevoel alsof je over de bossen vliegt. We gingen ook abseilen, maar dit was eigenlijk gewoon vrije val. Je werdt aan een touw vastgemaakt dat recht naar beneden ging en dan losgelaten! 20,25 en 40 meter! Aah! Echt een kick, en zo'n gevoel in je buik:)

De dag erna raften, superleuk! Eerst instructies hoe je in je boot moet zitten en wanneer je erin moet duiken, en dan in het water. Eerst een beetje laf, maar de stroomversnellingen werden steeds heftiger, en 1x zaten we met onze raft vast in een stroomversnelling, en werd ik door de stroming meegevoerd! Maar ik werd door de gids aan mijn zwemvestje eruit geplukt:)

's avonds naar Pirates of the Caribean 3D, aanrader!

Toen naar Tiger Kingdom (nee, na de Tiger Temple hadden we er nog niet genoeg van) Deze keer gingen we voor de baby tijgers, 10 minuutjes knuffelen:)

Dag erna naar de Chiang Mai Night Safari, allerlei dieren gezien en de giraffen en zebra's kwamen de tram in omdat je ze mocht voeren. En je raad het al, ook hier was een tijger! Het was een witte baby tijger, en Walter en ik hebben hem de fles gegeven :D

Daarna naar Pangmapa (bij Pai) naar de Cave Lodge. Hier hebben we een grottentocht gedaan. 's ochtends vertrokken we heel vroeg, en we hebben in totaal 3 grotten bezocht. Van grot naar grot moesten we lopen, maar dit bleek iets langer dan verwacht, we hebben uren over bergen gelopen in de brandende zon, terwijl het nogal steil was. De bergen zelf waren heel mooi, overal bossen en grasland, geen wegen of zelfs maar paden, je liep tussen het hoge gras. Maar na uren in de brandende zon kon ik het toch iets minder waarderen;) ik was dan ook blij als we in een grot waren, die waren erg mooi, met veel stalagmieten en stalactieten. We hadden ook een watervalgrot, deze was erg nat en laag, en veel stukken moest je op handen en voeten door de grot heen tijgeren. Op sommige stukken konden we er zelfs niet doorheen en moest de gids met zijn bijl stukken grot weghakken. Op een gegeven moment was de grot net zo hoog als mijn hoofd, en het was erg donker, toen vond ik het toch wel een beetje eng. Toch maar door gekropen en aan het einde kwamen we bij de waterval. Normaal gesproken kun je hier naar beneden abseilen, maar doordat het regenseizoen is kon dat niet. Dus het hele eind weer terug tijgeren ;)