Het zuiden: klimmen, regenwoud en olifantjes! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu Het zuiden: klimmen, regenwoud en olifantjes! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu

Het zuiden: klimmen, regenwoud en olifantjes!

Door: biancaakkermans

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 Mei 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ben ik weer! Heeft wat lang geduurd, maar we hebben zoveel gedaan, geen tijd gehad voor een blog!
Ik was gebleven bij Phuket :)
Daar heb ik Jo en Charlie ontmoet, 2 Engelsen, en met hen heb ik in Phuket gehangen. We zijn naar Patong geweest, het party gedeelte van Phuket. Echt een gekkenhuis daar! Het voelde een beetje Amerikaans, overal grote neonborden, keiharde muziek, schaarsgeklede Thaise vrouwtjes die op de barren dansen! Je kon ook 4 op een rij tegen de barvrouw spelen, als je verloor moest je voor haar een tequila kopen ;)
We hebben ook een sightseeing tour door Phuket gedaan; ananasplantage, uitzichtspunt, jungle wandeling naar een waterval en kanoen.
8 mei vloog Walter naar Phuket: tijd voor het actieve gedeelte van mijn reis!
In Railay Beach gingen we rotsklimmen, heel erg leuk. Ook heel erg vermoeiend, we hebben beide 2 klimmen gemaakt, daarna waren we echt gesloopt. Toen gingen we naar een grot, waar we rotsblokken gingen beklimmen die nogal glibberig waren! De gids had ons hier niks over gezegd, dus wij hadden nog onze teenslippertjes aan! De gids ook, die als een aapje naar boven sprong, maar voor ons was het toch iets lastiger. Op een gegeven moment was er een gat in de grot met een prachtig uitzicht naar buiten! Blauwe zee, groene bossen, hoge rotsen :) En hij zei: hier gaan we naar beneden! Er hing een ijzeren ring, daar ging het touw doorheen en toen abseilen naar beneden. Het eerst stukje was een beetje eng, maar eigenlijk viel het heel erg mee.
Daarna naar Khao Sok National Park, met tropisch regenwoud. We gingen met 2 Engelse meisjes en een jongen trekken, en natuurlijk begon het keihard te regenen. Na een aantal uren lopen wisten we niet meer zeker of we op het pad waren (af en toe stond er een bordje met een pijl, maar nu niet meer) dus zijn we terug gaan. Jo en Charlie kwamen me opzoeken, met hen 's avonds naar de cocktailbar :)
De volgende dag met zijn allen tuben op de rivier (drijven in een grote rubberen band) echt heel gezellig!
De dag erna olifantjes gereden met Charlie, Jo moest weer naar huis. Olifant rijden is sowieso erg leuk, maar we reden ook door een heel mooi landschap, eerst door de rivier langs grasland, en daarna door de jungle. Eerst zaten we in een soort stoeltje op de olifant, maar Walter heeft ook nog op zijn nek gezeten :)
Dat was het zuiden, toen gingen we naar Kanchanaburi! (ten westen van Bangkok)

• 06 Juni 2011 - 10:32

Manon:

Uitgebreid reisverslag ;)

• 06 Juni 2011 - 10:33

Manon:

Van 40 jaar terug ook trouwens.. ;)

• 06 Juni 2011 - 10:44

Bianca Akkermans:

haha ik ben bezig met schrijven, maar sla hem steeds op omdat ik bang ben dat deze pc weer vastloopt ;)

• 06 Juni 2011 - 20:24

Myrthe:

Leuk om te lezen allemaal BIanc! Zo te lezen ben je behoorlijk actief aan het doen, klinkt heel gaaf allemaal :D veel plezier nog met de laatste weken van je reis! over 2 weken weer in het leidsche toch?! :D veel plezier nog! xx

• 07 Juni 2011 - 15:06

Bianca Akkermans:

ja, we vliegen alweer bijna! Eerst een paar daagjes Cairo, en 18 juni ben ik weer in Leiden :) kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien!!