Tijgers, tempels en jungle! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu Tijgers, tempels en jungle! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Bianca Akkermans - WaarBenJij.nu

Tijgers, tempels en jungle!

Door: biancaakkermans

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 Mei 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

In Kanchanaburi hebben we de Tiger Temple bezocht, daar konden we tijgers aaien! De vraag is wel hoe ze zo rustig blijven, maar het was wel een hele ervaring :)
Toen naar Erawan National Park, met de beroemde 7 trappen waterval, een enorme waterval waarbij je naar elke tree kon lopen en vaak nog zwemmen. Echt prachtig!

In Ayuthaya hebben we een dagje een fiets gehuurd, en de stad rondgefietst om alle tempels te zien. We hebben gegeten bij een restaurantje tegenover 2 tempels die verlicht werden, heel mooi!

Daarna naar Khao Yai National Park, waar we 2 dagen jungle trekking hebben gedaan, en 1 nacht hebben geslapen. Dit was echt een van de hoogtepunten van Thailand! We gingen met 2 Koreaanse meisjes, 2 Franse jongens en onze gids Anon. Onze gids was echt geweldig, hij zag overal dieren van grote afstanden waar wij dachten dat het een takje was. We hebben veel door de jungle gelopen en stukken in de jeep gezeten, waarbij we steeds stopten als Anon een dier had gespot. We hebben olifanten, herten, apen, schorpioen, stekelvarken en kleinere dieren gezien. Het leukst was de krokodil (zie youtube filmpje;)) Hij lag aan de overkant van de rivier en Anon wees ons erop. Wij geloofden hem niet en zeiden dat het een boomstam was. Toen zei hij: zullen we naar de overkant gaan? Natuurlijk! Maar er was nergens een brug, dus zocht hij een plek waar het water relatief laag stond, en toen was het springen van steen naar steen, naar boomstam, waar je je aan een liaan kon vasthouden. De bange Koreaanse meisjes bleven achter, en nadat de camera in zijn waterdichte hoes zat, sprongen wij naar de overkant. Daar zei hij dat we moesten blijven rennen, we mochten niet stilstaan. Rennen naar de rechtkant totdat Anon de kroko had teruggevonden. We stonden op 3 meter afstand en hij gooide een stok, maar de kroko bewoog niet. Walter en ik zeiden tegen elkaar dat het natuurlijk een nep-krokodil was, daar neergelegd voor naieve toeristen. Maar Anon bleef stokken gooien, en opeens sprong hij op en deed zijn bek open. Aah! Schrikken! Maar ook heel gaaf:) Toen weer terugrennen naar de rivierovergang en ons kroko filmpje aan de bange Koreaanse meisjes laten zien :D
Toen op de kampeerplek biertje gedaan en slapen, en toen werden we om 2u wakker van onze doorweekte tent... Het was keihard gaan regenen en blijkbaar was de tent niet waterproof.. Toen onder het afdakje gaan slapen met alleen een slaapzakje en deet tegen de muggen (wat zijn we toch bikkels:P)
De volgende dag weer jungle tocht en op een gegeven moment werdt Anon gebeld: olifant gespot! Als een gek daarheen rijden en olifantje kijken:) er kwamen steeds meer auto's bij, iedereen belde elkaar :)
's avonds nog een keer olifantje gezien, toen weer naar huis.

In Sukothai hebben we een fietsje gehuurd, en weer een tempel tour gedaan.

Toen naar Chiang Mai!